اخبار اليوم : سور كورنيش الإسكندرية يثير غضب المصريين: سجن الهوى

0 تعليق 690 ارسل لصديق نسخة للطباعة تبليغ

تداول رواد  صورة لجلوس عدد من مواطني محافظة الإسكندرية المصرية على "الكورنيش" من وراء سور حديدي، واعتبر مغردون، أن الصورة شوهت الساحل الشهير في حلقة جديدة من  المستمرة.

كتبت أميرة فؤاد: "سجن اسكندريه يا  الهوى.... خلوا كورنيش الأسكندريه عروس البحر المتوسط سجن. يا مراحب بدوله الجنرالات، دوله القُبح. عصرك قبيح زيك".
وكتبت لميس: "مصر بقت سجن كبير"، فعلق أحمد شعبان صاحب الصورة: "الصوره صحيحة ومصورها بنفسي أول امبارح في إسكندرية .. الكورنيش كله من المنتزه لستانلي عليه سور حديد، زي دا و مليان كافيهات والمنظر بقى لا يطاق".

وعلق حسن فتح الله: "هما عملوا كده في كورنيش اسكندرية ! عموما يعني جليم لو اتقفلت هي كمان زي ما كانوا عايزين يعملوا، هيبقىمش فاضل لي إلا بحري من متعتها، لو قفلوها هي كمان مش رايح هناك تاني".
وشارك م. ممدوح حمزة بصورة قديمة: "صورة من سنة، كورنيش الاسكندرية بناه صدقي باشا أيّام فاروق. احترام البحر وترجل رائع أمام الميناء الشرقي".

وكتب محمد صلاح: "مش مصدق سور كورنيش إسكندرية، مين العبقري اللي فكر فيه؟، ماشفتش ومحصلشي في أي مكان ف العالم، حسبنا الله".

اقــرأ أيضاً


وفي ملمح آخر كتب منال البمبالي: "تكلم سيساوي بغل عن يفط التعديلات يقولك هو السيسي مالوش دعوة. تكلمه عن سور إسكندرية يقولك هو السيسي ماله ومال السور. تكلمه عن تعديل مدد الرئاسة يقولك البلد لازم تتمسك بإيد من حديد، السيسي حاكمها ومحدش بيقدر يرمش من غير إذنه.. رحمتك يارب".

الخبر | اخبار اليوم : سور كورنيش الإسكندرية يثير غضب المصريين: سجن الهوى - يمكنك مشاهدة مصدر الخبر الاصلي من الرابط التالي وهو : العربى الجديد ويخلي موقع الوحدة عن مسؤوليته الكاملة عن محتوي اي خبر وانما تقع المسؤولية على الناشر الاصلي للخبر.

0 تعليق